LogoLogoLogoLogo
  • صفحه اصلی
  • آهن و فولاد
  • سنگ آهن و معادن
  • فلزات پایه
  • نظرها و دیدگاه ها
  • LME
  • اشتراک ماهنامه
  • تماس با ما
  • استخدام

اولین و پرمخاطب ترین نشریه تخصصی صنایع فلزی و معدنی
(از سال 1384 )
اخبار و تحلیل های صنایع آهن و فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی، معادن و...

گام‌های محیط‌زیستی “ارفع” در واحد احیا مستقیم: سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد ریالی “ارفع” برای کنترل آلودگی و مدیریت منابع
مرداد ۷, ۱۴۰۴
کره جنوبی علیه فولاد ارزان چین و ژاپن ایستاد
مرداد ۷, ۱۴۰۴
نمایش همه

هیمکو، پروژه‌ای با مشارکت شرکت‌های پیشران اقتصادی برای ایجاد زیرساخت

مرداد ۷, ۱۴۰۴
موضوعات
  • آهن و فولاد
  • اخبار
برچسب ها

گروه رسانه‌ای پردازش– محمدجواد خلیلی، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده، ریل، دریا (هیمکو) با اشاره به چالش‌های لجستیکی و هزینه‌های شرکت‌های معدنی، از نقش پروژه اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی هیمکو در زنجیره ارزش و بهبود رقابت‌پذیری و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی کشور سخن گفت.

خلیلی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات صنایع معدنی کشور، بهای تمام‌شده بالای محصولات معدنی است. بخش عمده این بهای تمام‌شده به هزینه‌های لجستیک مربوط می‌شود که به دلیل اتکای بیش از حد به حمل‌ونقل جاده‌ای و ضعف زیرساخت‌های تخلیه و بارگیری، همواره سنگین و غیررقابتی بوده است.

وی توضیح داد: حمل‌ونقل جاده‌ای نه‌تنها هزینه‌های بیشتری به صنایع تحمیل می‌کند، بلکه به‌دلیل ظرفیت محدود، سرعت پایین و استهلاک بالا، کارایی لازم را ندارد. از سوی دیگر، فرآیندهای سنتی تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر کشور نیز زمان‌بر و پرهزینه است و به تأخیرهای مکرر در صادرات و ارزآوری دامن می‌زند. ارتقای کارایی بنادر و استفاده از تجهیزات مکانیزه، از الزامات اصلی توسعه صادرات معدنی است.

مدیرعامل هیمکو با تأکید بر ضرورت تغییر این وضعیت افزود: برای عبور از این موانع، نیازمند زیرساخت‌هایی نوین و کارآمد هستیم. پروژه اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی هیمکو با مشارکت شرکت‌های پیشران اقتصادی طراحی و اجرا شده تا پاسخی به همین نیاز باشد. این پایانه با ترکیب اسکله مدرن و تجهیزات مکانیزه، سرعت تخلیه و بارگیری را چندین برابر افزایش می‌دهد و هزینه‌های عملیاتی صادرات را به‌طور محسوسی کاهش می‌دهد.

خلیلی افزود: این پروژه علاوه بر توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه بالا، با هدف‌گذاری دقیق بر رشد پایدار طراحی شده است. هیمکو نه‌تنها به سودآوری و ارتقای رقابت‌پذیری صنایع معدنی می‌اندیشد، بلکه با توجه به ایجاد بستر مناسب ریلی باعث کاهش تصادفات جاده ای و ارتقا وضعیت محیط زیست کشور عزیزمان خواهد شد.

در این باره گفته شد: هیمکو با هدف کاهش بهای تمام‌شده محصولات معدنی و تکمیل زنجیره ارزش، راهکاری پایدار ارائه می‌دهد. قابلیت‌های اسکله مکانیزه، از جمله افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و کاهش زمان انتظار در بندر، باعث ارتقای موقعیت رقابتی ایران در بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به سایر مزایای این پروژه گفت: در اجرای پروژه هیمکو، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط‌زیست و مسئولیت‌های اجتماعی شده است. استفاده از تجهیزات مدرن بندری و کاهش عملیات سنتی، علاوه بر افزایش ایمنی، به کاهش آلاینده‌ها و صدمه به محیط‌زیست کمک می‌کند.

خلیلی در پایان تأکید کرد: اسکله و پایانه مکانیزه ریلی هیمکو یک گام اساسی در مسیر تحول لجستیک معدنی کشور است. ما با این پروژه تلاش کرده‌ایم مسیر جدیدی برای توسعه پایدار و رشد صنایع معدنی بگشاییم. بدون تردید، بهره‌برداری از این پایانه، صنایع معدنی کشور را از یک گلوگاه مهم عبور خواهد داد و آینده‌ای رقابتی‌تر و کارآمدتر را رقم خواهد زد.

یادآوری می‌شود شرکتهای تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گهرزمین، هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سهامدار این شرکت هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

مرداد ۱۳, ۱۴۰۴

“آقاجانلو” در مجمع عمومی عادی سالیانه “فولادمبارکه اصفهان” عنوان کرد:صنعت فولاد تنها صنعتی است که به اهداف افق بلندمدت ۱۴۰۴ رسیده است


اطلاعات بیشتر
مرداد ۱۳, ۱۴۰۴

فولاد مبارکه، پیشران صنعت فولاد ایران در جهان؛ جهش بی‌سابقه در حمل محصولات


اطلاعات بیشتر
مرداد ۱۳, ۱۴۰۴

اختصاصی: برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان


اطلاعات بیشتر
© تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه تخصصی پردازش محفوظ است.      طراحی و پشتیبانی : اینستا ادز