كارخانه هاى فولاد و مراكز خدمات انتظار بازشروع كند خودروسازى را دارند.
ماهنامه پردازش: پس از تعليق توليد خودرو به دليل همهگيرى جهانى كوويد ۱۹ ، بازشروع توليد خودرو بيشتر از آن كه به مثابه پرچم سبز در ابتداى يك مسابقه باشد، چراغ سبزى در يك چهارراه شلوغ است يعنى همه مىخواهندحركت كنند اما تنها تعداد معدودى فرصت رفتن به موقع را مىيابند.
پيتر نوبرگر (Peter Neuberger) رييس شركت جى اند ال تيوب (G&L Tube) به عنوان يكى از زيرمجموعه هاى شركت صنايع اونيل (O’Neal Industries) مى گويد:همگان قدرت ديد خود در قبال موجودى انبارها را از دست داده اند. تأمين كنندگان ما نمى دانند ما چقدر كويل داريم و ما نمى دانيم مشتريان ما چقدر تيوب دارند. من مى دانم ما هنوز در حال حمل به كارخانه هاى مونتاژ حتى تا چند هفته پس از توقف كار آنان بوديم لذا فرض مى كنيم كه آنها تنها چند هفته موجودى دارند.
او مىافزايد: ما داراى مازاد موجودى هستيم. وقتى كارخانههاى مونتاژ مىگويند در حال
بازشروع فعاليتها هستند، اين تنها بدان معنا است كه آنها در حال بازگشتن به محل كار و آماده شدن هستند. شايد طى سه تا چهار ماه آينده سفارشى براى فولاد نداشته باشيم.
با تمام شايستگىهاى برنامهريزى منابع كسب و كار و نرمافزار مديريت زنجيره عرضه، بخش اعظم سيستم همچنان متكى به تخصص انسانى براى گزارش سطوح واقعى است. به طور كلى، يك كارخانه يا يك مركز خدمات سفارش (PO) دريافت مىدارد كه يك خريدى جامع سال را پوشش مىدهد و به مثابه توافقى بر سر قيمت و حجم كلى است. برنامهريزى واقعى دو يا سه ماه قبل از حمل يا تاريخ آغاز مىشود تا كليه هماهنگىهاى قبلى صورت بپذيرند.
نوبرگر مىگويدهنوز هم سفارشات PO در صنعت خودرو وجود دارند اما به دليل وجود
بندهاى شرايط فورس ماژور در قراردادها، به حالت تعليق درآمدهاند. تا زمانى كه
FM رفع نشود، يا حداقل تعهدى به تحويل از يك مشترى نداشته باشيم، به توليد معمول باز نخواهيم گشت. سه ماهه دوم يك ركود واقعى بود. اميدواريم سه ماهه سوم به ۵۰ درصد قبل ازهمهگيرى بازگردد.
تقاضاى ناشناخته خودرو
يك موضوع كليدى ناشناخته در سطح صنعت آن است كه سطح بالاى بيكارى در آمريكا بر فروش خودرو اثر خواهدگذارد. با توجه به همه ابهامات بازار،شركتها در سراسر زنجيره عرضه تمام تلاش خود را به كار مىگيرند تا با يكديگر كار كنند. انستيتو آهن و فولاد آمريكا مىگويد ما به همكارىهاى خود از طريق ابزارهاى مجازى براى تدوين روشهاى كارآمد به منظور استفاده از گريدهاى جديد AHSS با توليدكنندگان خودمان، توليدكنندگان تجهيزات اصلى و عرضهكنندگان ادامه مىدهيم. به علاوه، ما از اين فرصت استفاده كردهايم تا خدمات آموزشى ارايه كنيم كه مهندسان را قادر مىسازند در زمانى كه توليد به حالت اول بازگشت،از عهده شرايط برآيند.
چندين منبع با اين ديدگاه موافق هستند كه برخى مدلهاى سال بايد در هم آميخته شوند: برخى مدلهاى سال ۲۰۲۱ لغو خواهند شد و مدلهاى جارى به سال آينده منتقل خواهند گرديد. بر عكس، برخى توليدكنندگان از اين فرصت براى نوسازى خود و آغاز مدلهاى سال ۲۰۲۱ استفاده خواهند كرد. برخى مدلها نيز به طور كامل حذف خواهند شد.
منبع ديگرى مىگويد حيرتزده نخواهم شد اگر خودروسازان از قبل چنين تصميماتى گرفته باشند. همچنين تعجب نخواهم كرد اگر آنها هنوز چنين موضوعاتى را به تأمينكنندگان خود
نگرفته باشند.