LogoLogoLogoLogo
  • صفحه اصلی
  • آهن و فولاد
  • سنگ آهن و معادن
  • فلزات پایه
  • نظرها و دیدگاه ها
  • LME
  • اشتراک ماهنامه
  • تماس با ما
  • استخدام

اولین و پرمخاطب ترین نشریه تخصصی صنایع فلزی و معدنی
(از سال 1384 )
اخبار و تحلیل های صنایع آهن و فولاد، آلومینیوم، مس، سرب و روی، معادن و...

در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران “فولاد سنگان” اعلام شد: تولید پنج میلیون تن گندله و ۴/۵ میلیون تن کنسانتره طی سال ۱۴۰۳ در “فولاد سنگان”
خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
سازمان‌های استاندارد فولاد اروپا: قراضه کافی نیست؛ مسیر کربن‌زدایی باید بازنگری شود
خرداد ۲۲, ۱۴۰۴
نمایش همه

انجمن آهن و فولاد چین هشدار داد: دود آتش جنگ‌ قیمتی در صنعت خودروهای برقی به چشم فولادسازان چینی می‌رود

خرداد ۲۱, ۱۴۰۴
موضوعات
  • آهن و فولاد
  • اخبار
برچسب ها

گروه رسانه‌ای پردازش- انجمن آهن و فولاد چین (CISA) هشدار داده است که جنگ قیمتی در بخش خودروهای برقی، وضعیت مالی فولادسازان این کشور را وخیم‌تر کرده و فعالیت‌های آن‌ها را با چالش مواجه ساخته است.

برخی خودروسازان از فولادسازان خواسته‌اند که قیمت ورق‌های فولادی را نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش دهند، و در مواردی نیز پرداخت‌ها به کارخانه‌های فولادسازی با ماه‌ها تأخیر صورت گرفته است.

انجمن CISA در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت‌های خودروسازی به شدت در زمینه قیمت با یکدیگر رقابت می‌کنند و این مسأله فشار قابل‌توجهی بر تأمین‌کنندگان مواد اولیه وارد کرده است. این امر به‌شدت بر عملکرد پایدار کارخانه‌ها اثر گذاشته است.

این جنگ قیمتی در صنعت خودروی برقی چین، چالشی تازه برای فولادسازان به شمار می‌رود؛ آن‌ها پیش‌تر نیز با بحران طولانی‌مدت در بخش املاک و همچنین کندی رشد اقتصادی ناشی از جنگ‌های تجاری روبه‌رو بودند.

این انجمن خواستار همکاری نزدیک‌تر با صنعت خودروسازی شده تا شرایط بازار به شکلی منصفانه‌تر پیش برود.

در تاریخ ۱۰ ژوئن، سه خودروساز بزرگ چینی شامل گروه دانگ‌فنگ، گروه خودروسازی گوانگژو و گروه چین FAW در بیانیه‌هایی اعلام کردند که مدت پرداخت فاکتور به تأمین‌کنندگان خود را به ۶۰ روز استانداردسازی خواهند کرد. اخیراً مقامات چینی نسبت به تأمین مالی زنجیره تأمین ابراز نگرانی کرده‌اند.

در ماه مه، برخی شرکت‌ها قیمت خودروهای انرژی‌نو را کاهش دادند که دور جدیدی از جنگ قیمتی به راه انداخت و نگرانی‌هایی را در صنعت برانگیخت. به گزارش Steel Orbis، انجمن خودروسازان چین (CAAM) از شرکت‌های مرتبط خواسته تا به توافق جمعی برسند، خودکنترلی را تقویت کنند و از رقابت بیش‌ازحد (involution) پرهیز کرده و نظم بازار را حفظ کنند.

در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، تولید خودرو در چین به رکوردی بی‌سابقه رسید و از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرد. انتظار می‌رود این روند در سال جاری نیز ادامه یابد. با این حال، طبق آمار اداره ملی آمار چین، سودآوری صنعت خودروی این کشور از ۷/۳ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۴/۳ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته و در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ به ۳/۹ درصد رسیده است.

طبق اعلام CISA، صنعت خودروسازی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده محصولات فولادی در چین است. سال گذشته، تولید ورق‌های فولادی مورد استفاده در این صنعت به ۴۰ میلیون تن رسید.

در ماه مه ۲۰۲۵، صادرات فولاد چین نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۹/۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰/۵۸ میلیون تن رسید. این رقم همچنین نسبت به ماه قبل نیز ۱/۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

شهریور ۲۵, ۱۴۰۴

❗️از بازار فلزات پایه چه خبر؟


اطلاعات بیشتر
شهریور ۲۵, ۱۴۰۴

با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری فولاد مبارکه در میدان گازی “مدار”


اطلاعات بیشتر
شهریور ۲۵, ۱۴۰۴

از منابع معدنی تا دیپلماسی اقتصادی؛ نگاهی بر فرصت‌های راهبردی ایران در بازار جهانی عناصر نادر خاکی


اطلاعات بیشتر
© تمامی حقوق این سایت برای ماهنامه تخصصی پردازش محفوظ است.      طراحی و پشتیبانی : اینستا ادز